Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej obejmuje szereg prac mających na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach i przyciągnięcie wysokiej jakości ruchu. Wszystkie prace są podzielone na zewnętrzne i wewnętrzne. Wewnętrzna seo optymalizacja ma na celu poprawę strony: eliminację błędów technicznych, pracę nad nawigacją, użytecznością i treścią. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zewnętrznych ma na celu zdobycie wysokiej jakości linków przychodzących i poprawę widoczności witryny w sieci.

Oba rodzaje pracy są ważne. Jeśli wykonasz tylko zewnętrzną pracę i przyciągniesz użytkowników na stronę bez wewnętrznej optymalizacji, będzie ruch, ale nie będzie konwersji. Zagmatwana nawigacja, wolne tempo lub nadmiernie zoptymalizowane teksty odstraszą odwiedzających i szybko opuszczą stronę. Jeśli zajmujesz się tylko optymalizacją wewnętrzną, wzrost ruchu na stronie i osiągnięcie szczytu będzie powolne. Będziesz miał wspaniały zasób, którego nikt nie odwiedza.

Porozmawiajmy przy kawie…
Zapraszamy do niebowiązującego kontaktu

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej obejmuje szereg prac mających na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach i przyciągnięcie wysokiej jakości ruchu. Wszystkie prace są podzielone na zewnętrzne i wewnętrzne. Wewnętrzna seo optymalizacja ma na celu poprawę strony: eliminację błędów technicznych, pracę nad nawigacją, użytecznością i treścią. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zewnętrznych ma na celu zdobycie wysokiej jakości linków przychodzących i poprawę widoczności witryny w sieci.

Oba rodzaje pracy są ważne. Jeśli wykonasz tylko zewnętrzną pracę i przyciągniesz użytkowników na stronę bez wewnętrznej optymalizacji, będzie ruch, ale nie będzie konwersji. Zagmatwana nawigacja, wolne tempo lub nadmiernie zoptymalizowane teksty odstraszą odwiedzających i szybko opuszczą stronę. Jeśli zajmujesz się tylko optymalizacją wewnętrzną, wzrost ruchu na stronie i osiągnięcie szczytu będzie powolne. Będziesz miał wspaniały zasób, którego nikt nie odwiedza.

Optymalizacja i czynniki wewnętrzne na stronie

Optymalizacja SEO strony. Rozpocznij SEO, sprawdzając własne podstrony i ich: metatagi, nagłówki, pisanie adresy URL, treśći, obrazy i przyciski mediów społecznościowych. Nadaj każdej stronie czytelny dla człowieka adres URL, unikalny tytuł i niepasujący nagłówek h1. Dodaj klucz główny do adresu URL, tytułu i h1. Spójrz na opis. Oceń, czy strona tak wyglądająca, sprawia, że chcesz wejść na tę stronę.

Optymalizacja Wordpressa i jego obrazów. Często to właśnie obrazy ważą najbardziej i spowalniają pracę, dlatego skaluj obrazy do pożądanego rozmiaru, używaj tylko odpowiedniego formatu, pracuj z obrazami wektorowymi tam, gdzie to możliwe. Dodatkowo ogranicz paletę kolorów i zastosuj kodowanie delta, co zmniejszy o połowę wagę obrazów. Zdjęcia mają własne metatagi alt i title.  Na platformie wordpress bardzo łatwo jest optymalizować tekst dodawanych obrazów w momencie wgrywania pliku na serwer

Linkowanie wewnętrzne. Jest to umieszczanie linków w witrynie z jednego materiału do drugiego. Zwykle odbywa się to dla wygody odwiedzających witrynę i poprawy użyteczności. Gdy gość czyta artykuł, widzi linki do powiązanych materiałów i może od razu do nich przejść. Nie musi szukać dodatkowych informacji poprzez wyszukiwanie. Lub na stronie sklepu internetowego w recenzji produktu wskazane są bezpośrednie linki do produktu. Do celów SEO, linkowanie jest potrzebne przy rozprowadzaniu wagi między stronami lub promowaniu zapytań o niskiej częstotliwości.

Czynniki komercyjne wpływają szczególnie na promocję firmowych stron i sklepów internetowych. Są one brane pod uwagę przez roboty wyszukiwania podczas rankingowania zasobów pod kątem zapytań komercyjnych: kup, zamów, cena i tym podobne. Czynniki te to: kontakty, konsultant online, zamówienie oddzwonienia, ilość towarów i usług, ceny, filtry do wyboru i porównania, zdjęcia produktów, warunki pracy, opinie.

Aby być na szczycie w zapytaniach handlowych, musisz stale ulepszać swój sklep internetowy. Wprowadź lepsze warunki wysyłki, rozwiń opcje płatności, dodaj dodatkowe zdjęcia, filmy i opisy do produktów. Pracuj nad tym, aby odwiedzający zamawiali jak najwięcej w witrynie. Poprawia to zarówno czynniki handlowe, jak i behawioralne.

Behawioralne czynniki

Behawioralne czynniki rankingu google pokazują, jak odwiedzający zachowują się w witrynie, jak bardzo są zadowoleni z wyniku wyszukiwania. Aby ocenić czynniki behawioralne, użyj statystyk witryny: liczba odrzuceń, czas spędzony w witrynie, głębokość oglądania (ile zakładek), zaangażowanie, współczynnik klikalności fragmentu tekstu. Promocja SEO witryny jest silnie uzależniona od czynników behawioralnych, chociaż są one bardziej związane z marketingiem internetowym, ponieważ wpływają na zachowanie użytkowników.

Czynniki społeczne. Pracuj prawidłowo z sieciami społecznościowymi, aby promować swoją stronę. Stwórz swoją własną grupę lub stronę firmową, ponieważ ponad połowa stron znajdujących się w czołówce wyników wyszukiwania jest obecna w sieciach społecznościowych. Dodatkowo, umieść na stronie przyciski „Share (udostępnij)”, aby użytkownicy mogli „dzielić się” treścią. Monitoruj liczbę repostów. Jest to silny czynnik rankingowy w Google i Yahoo.

Techniczna optymalizacja stron internetowych. Przeprowadzić go w celu wyczyszczenia błędów na stronie. Po pierwsze, sprawdź, czy nie ma uszkodzonych linków. W tym pomoże usług Webmaster Google. Jeśli strona prowadzi donikąd, waga strony spada, a wraz z nią ogólna waga witryny. Usuń takie linki, lub przenieś je na istniejącą stronę.

Wyeliminuj duplikaty treści. Użyj Screaming Frog, aby znaleźć duplikaty tytułów, opisów i meta tagów h1. Uczyń je wyjątkowymi, nie tracąc przy tym ich znaczenia.

Następnie znajdź zduplikowaną treść za pomocą Siteliner.com. Zwróć uwagę, że informacje w nagłówku, stopce, menu nie są powielaną treścią, choć powtarzają się na każdej stronie. W raporcie nazywana jest ona treścią wspólną.

Szczegółowy raport

Szybkość pobierania wpływa na współczynnik odrzuceń. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, odwiedzający ją opuszczają. Jak sprawdzić i zwiększyć prędkość, powiedzieliśmy w artykule ” Szybkość ładowania witryny „.

Plik robots.txt to mapa witryny dla robotów. Określa, co może, a co nie może być indeksowane, zezwala na indeksowanie niektórym robotom, zaleca przekierowania.

Optymalizacja stron www i czynniki zewnętrzne

Czynniki łączące. Wraz z wprowadzeniem algorytmu „Panda”, rola linków w promowaniu komercyjnych stron zmniejszyła się, ponieważ Google wprowadził komercyjne czynniki do oceny jakości strony. Niemniej jednak linki nadal są ważne, szczególnie przy promocji pod Google czy Yahoo. Nie bój się używać linków, ale pamiętaj, aby ocenić ryzyko związane z link buildingiem. Ten proces powinien wyglądać naturalnie. Śledź wzrost linków w darmowej aplikacji Google Search Console.

Badanie z 2021 roku wykazało, że liczba domen odsyłających, unikalnych linków i stron odsyłających ma prawie taki sam wpływ na ranking witryny, więc lepiej jest umieścić kilka linków od jednego dawcy jakości niż wiele unikalnych linków z różnych witryn o niskiej jakości. Upewnij się, że do strony głównej jest mniej linków niż do innych stron. Wpływa to na pozycję w Google i dostanie się do czołówki wyników wyszukiwania.

Nie jest wymagana obecność dokładnego zapytania w linku. Używaj słów zapytań i synonimów w anchorze, ich wartość jest dziś najsilniejsza. Lepiej obok linku umieścić spójny tekst z użyciem różnych słów. Google rozumie język polski i warto używać odmienionych słów kluczowych.

Dawcy linków. Starannie wybieraj strony, na których umieszczasz linki. Jeśli w ogólnej masie linków jest duży odsetek seo-donatorów o niskiej jakości, istnieje duże ryzyko objęcia ich sankcjami filtra od google (strona może zostać czasowo usunięta z wyników wyszukiwania). Google ocenia strony darczyńców pod kątem spamu, regionalizmu i tematyczności. Ma swój własny filtr na „złe” linki – algorytm Pingwina.

Crowd-marketing to metoda polegająca na umieszczaniu informacji o stronie w formie UGC (User-generated content). Użytkownicy dzielą się wrażeniami i zostawiają linki do promowanych stron. Linki mogą być bezpośrednie, otwarte lub zamknięte przed indeksacją, nieaktywne, przekierowane lub nieobecne, gdy zamiast linku jest tylko wzmianka o marce. To jest główna zaleta crowdfundingu: taka różnorodność jest uznawana przez wyszukiwarki za naturalną.

Do zamieszczania linków radzimy wykorzystywać fora, blogi, serwisy Q&A, platformy wymiany opinii, komentarze na blogach i portalach, portale społecznościowe, zwłaszcza tematyczne i regionalne. Nie ma sensu wrzucać linków na profile ludzi, bo tam jest mało „żywych” odbiorców i efekt będzie niewielki.

Zamieszczając tekst z linkiem, weź pod uwagę typ strony. Na blogach pisz teksty w formie osobistych opinii i refleksji; na forach prowokuj dyskusje i opisuj swoje doświadczenia; na stronach z opiniami zamieszczaj wyczerpujące i obiektywne recenzje; na stronach Q&A dziel się przydatnymi informacjami. Osobno popracuj nad tekstami w komentarzach. Powinny one zawierać wartościowe informacje bezpośrednio związane z tematem materiału, w przeciwnym razie będą usuwane.

Komunikaty prasowe. Publikuj informacje, wiadomości biznesowe i ogłoszenia o wydarzeniach w dobrze znanych zasobach zaufania. Będzie to służyć jednocześnie dwóm celom: PR i SEO. Metoda ta jest odpowiednia dla witryn komercyjnych do promowania próśb o informacje. Wybierz nośniki specjalistyczne lub ogólne do umieszczenia.

Zasięg to kosztowna metoda promocji. Oznacza to płatne lub współdzielone umieszczenie u znanego blogera, na promowanej platformie oraz w publikacji online. Wpływa na SEO, promocję marki, sprzedaż bezpośrednią, dlatego staraj się wybierać miejsca docelowe z najwyższej jakości grupą docelową.

FAQ

Jakie są rodzaje optymalizacji?
Optymalizacja www może być wewnętrzna lub zewnętrzna. Przeanalizuj obecny stan strony i pracuj w obu kierunkach, aby uzyskać lepsze wyniki.
Czym jest wewnętrzna optymalizacja?
Wewnętrzna optymalizacja strony obejmuje optymalizację stron, obrazów, linkowania wewnętrznego, poprawę czynników behawioralnych i handlowych, przyspieszenie ładowania, eliminację podwójnych wpisów oraz tworzenie pliku robots.txt i sitemap.
Czym jest zewnętrzna optymalizacja?
Zewnętrzne SEO to czynniki związane z linkowaniem. Wybierz autorytatywne i godne zaufania strony, do których chcesz linkować. Publikuj informacje prasowe, artykuły w znanych mediach, współpracuj z blogerami, stosuj techniki crowd-marketingu.

Ważne! Teraz, w 2021 roku, aby osiągnąć wysoki ruch na stronie, nie wystarczy optymalizacja wewnętrzna i zewnętrzna. Musisz pracować z całym środowiskiem wyszukiwania: serwisami wyszukiwarek, agregatorami, dużymi platformami branżowymi.

Zapraszamy do kontaktu

7 + 4 =