Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to od lat jeden z najlepszych sposobów na promocję firmy w Internecie. Niestety wielu przedsiębiorców dopiero teraz zaczyna zauważać, jak duże mogą być korzyści ze skutecznego pozycjonowania. Przyjrzyjmy się zatem, czym dokładnie jest pozycjonowanie stron, jak pomaga w rozwoju przedsiębiorstwa oraz dlaczego warto nawiązać współpracę właśnie z nami!

Porozmawiajmy przy kawie…
Zapraszamy do niebowiązującego kontaktu

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to dość skomplikowany proces, który obejmuje szereg działań, które mają wpłynąć na poprawę miejsca konkretnej strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych opiera się zatem na wprowadzaniu zmian na stronie (i przeprowadzania dodatkowych działań poza nią), aby dana strona internetowa znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej przeglądarki, czyli Google. Pozycjonowanie stron jest bezpośrednio związane z SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacją strony internetowej pod wyszukiwarkę. Działania optymalizacyjne są bardzo ważnym elementem pozycjonowania, ponieważ algorytmy Google oceniają zawartość strony na podstawie ponad 100 czynników.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron www?

W ostatnich latach coraz więcej przedsiębiorców zaczyna interesować się usługą obejmującą pozycjonowanie stron www. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ obecnie większość Polaków korzysta z internetu i prawie wszyscy z nich posługują się wyszukiwarką Google (ponad 90%). Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala zatem na dotarcie do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Co ważne, prawie każdy odbiorca, który zobaczy link do strony, będzie zainteresowany konkretną informacją, produktem lub usługą. Jak to możliwe? Google pokazuje strony, które na podstawie algorytmów oferują najlepszą odpowiedź na wpisane w wyszukiwarkę słowo kluczowe. Z kolei większy ruch i aktywność na stronie przekładają się bezpośrednio na większy zysk dla firmy. Inwestycja w pozycjonowanie strony wiąże się z pewnymi wydatkami, jednak w dłuższej perspektywie zyski, które zapewni napływ nowych klientów, zrekompensuje wszystkie wydatki. Rezultaty pozycjonowania (mimo że czasem trzeba na nie poczekać kilka miesięcy) utrzymują się długo, dlatego  w odróżnieniu od reklamy w internecie, pozycjonowanie zapewnia długotrwałe efekty. Pozycjonowanie strony w Google zwiększa też zaufanie potencjalnych i obecnych klientów do firmy – dobrze zoptymalizowana strona i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala zbudować ekspercki i rzetelny wizerunek firmy.

 Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie stron internetowych?

  • szybka poprawa pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania
  • wzrost ruchu na stronie internetowej
  • poprawa konwersji dzięki optymalizacji SEO
  • lepsze rezultaty niż przy przeprowadzaniu kampanii reklamowych
  • zwiększenie rozpoznawalności i budowanie zaufania do marki

Pozycjonowanie seo – jak przebiega proces pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie strony internetowej to ważny element działań marketingowych dla każdej firmy. Jak jednak wygląda proces pozycjonowania? Praca nad poprawą pozycji strony w wynikach wyszukiwania zazwyczaj zaczyna się od przeprowadzenia researchu słów kluczowych i audytu SEO. Keywords research pozwala na wybranie fraz, które będą miały priorytetowe znaczenie w procesie pozycjonowania – to właśnie po wpisaniu tych fraz w Google powinien pojawiać się link do pozycjonowanej strony. Audyt SEO to z kolei skuteczny sposób na sprawdzenie zawartości strony i znalezienie na niej słabych punktów, które wymagają poprawy. Po opracowaniu strategii pozycjonowania nasi specjaliści przechodzą do optymalizacji SEO.

Celem optymalizacji SEO jest dostosowanie stron internetowych do wymagań wyszukiwarek takich jak Google i tym samym zapewnienie wysokiej pozycji w rankingu. Google sprawdza i ocenia strony internetowe za pomocą specjalnych algorytmów, które uwzględniają wiele czynników rankingowych. Te czynniki rankingowe to zarówno właściwości techniczne, jak i treści witryny. Czynnikami wpływającymi na pozycję strony są np. szybkość ładowania witryny, User Experiance, jakość i unikalność treści i poprawność kodu. W ramach optymalizacji SEO analizuje się i poprawia kod oraz strukturę strony, sprawdza się nagłówki meta dane i zwiększa szybkość ładowania strony. Specjaliści od pozycjonowania dbają również o to, aby a stronie pojawił się content najwyższej jakości, a także o to, aby strona była zabezpieczona szyfrem SSL.

Pozycjonowanie strony w Google – jak Google ocenia strony i co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Gdy korzystamy z wyszukiwarki, aby znaleźć informacje na określony temat, możemy spodziewać się, że Google wyświetli nam strony, które prawdopodobnie zawierają najlepsze odpowiedzi. Google używa bardzo skomplikowanych algorytmów, które służą do analizy i oceny stron internetowych. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ma na celu dostosowanie witryny do kryteriów, które są najważniejsze dla wyszukiwarek. Do głównych czynników wpływających na pozycję strony należą m.in. autorytet oraz historia domeny, responsywność, szybkość witryny, User Experiance, poprawne i przyjazne adresy URL, bezpieczeństwo strony, certyfikat SSL, linkowanie wewnętrzne, linkowanie zewnętrzne (link building) oraz oczywiście treść na stronie. Algorytmy Google zwracają uwagę na unikalność i jakość treści na witrynie. Zatem, aby strona mogła znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, nasi specjaliści muszą dobrać słowa kluczowe i je odpowiednio wykorzystać oraz zoptymalizować nagłówki i linkowanie w artykułach i opisach.

Pozycjonowanie cennik – ile kosztuje pozycjonowanie?

Określenie kosztów pozycjonowania to dość skomplikowane zadanie, ponieważ istnieje wiele różnych sposobów rozliczeń pomiędzy agencją i klientem. Poza tym każda firma może inaczej wyceniać koszty pozycjonowania. To znaczy, że można znaleźć firmy oferujące pozycjonowanie za kilkaset złotych miesięcznie, jak również za kilka tysięcy, a nawet więcej. Dlaczego pozycjonowanie tylko kosztuje i za co tak naprawdę płacą klienci? Mimo że pozycjonowanie ma na celu poprawę pozycji strony w darmowych (organicznych) wynikach wyszukiwania, to klienci muszą zapłacić za koszty działań optymalizacyjnych. Obejmuje to m.in. analizę strony, wybór słów kluczowych i optymalizację technicznych aspektów. Największe koszty są jednak z reguły związane z link building (budowaniem profilu linków zewnętrznych) i content marketingiem, czyli tworzeniem unikalnych treści wysokiej jakości.

Jak pozycjonować stronę – samodzielnie, z freelancerem czy z agencją?

Obecnie można znaleźć w internecie (i nie tylko) wiele praktycznych poradników, filmów, kursów i innych materiałów, które pozwalają na poznanie podstaw pozycjonowania stron www. Trzeba jednak pamiętać, że w większości przypadków znacznie lepszym rozwiązaniem od samodzielnej optymalizacji strony jest współpraca ze specjalistami. W ten sposób można uniknąć ewentualnych błędów, które mogą zaszkodzić autorytetowi strony i przeszkodzić w osiągnięciu wysokiej pozycji. Największymi zaletami współpracy ze specjalistami – z agencją lub freelancerem jest jednak oszczędność czasu, a często i pieniędzy – pozycjonowanie na własną rękę też wiążę się z pewnymi kosztami.

FAQ

Kiedy będą widoczne rezultaty pozycjonowania?
Pozycjonowane stron w Google to proces, a nie pojedyncze działanie, dlatego na efekty zawsze trzeba poczekać. Czas oczekiwania zależy od wielu czynników jak np. konkurencyjność danego słowa kluczowego, historii strony oraz jej ocena po audycie SEO. Zazwyczaj jednak rezultaty pozycjonowania są widoczne już po kilku miesiącach.
Czy można pozycjonować sklep internetowy?
Oczywiście! Podobnie jak każda inna strona internetowa, sklep internetowy również musi być zoptymalizowany. Sklepy i strony firmowe wyglądają tak samo w wynikach wyszukiwania. Różnica jest widoczna dopiero przy ocenie słów kluczowych – sklepy internetowe pozycjonuje się z reguły dla słów kluczowych wskazujących na gotowość do zakupów.
Jak długo utrzymują się rezultaty pozycjonowania strony w Google?
Pozycjonowanie, w odróżnieniu od kampanii reklamowych zapewnia długoterminowe rezultaty. Nie oznacza to oczywiście, że po osiągnięciu zadowalającej pozycji można zrezygnować z optymalizacji strony i tworzenia contentu, a wręcz przeciwnie. To właśnie wtedy nowo opublikowane treści mogą dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców. Z drugiej strony, po miesiącach pracy nad stroną, kiedy uda się jej zająć miejsce w czołówce wyników wyszukiwania, utrzymanie pozycji będzie znacznie łatwiejszym zadaniem.
Jak weryfikować efekty pozycjonowania?
Współpraca ze specjalistami od pozycjonowania może być trudna, ponieważ nie każdy rozumie działania podejmowane przez agencję lub freelancera. Efekty pozycjonowania można jednak kontrolować na kilka sposobów. Zazwyczaj firmy zajmujące się pozycjonowania regularnie przedstawiają raporty pokazujące efekty pozycjonowania. Często oferta obejmuje też regularne konsultacje.
Skuteczne pozycjonowanie – dlaczego warto z nami współpracować?
Szukasz specjalistów, którzy zadbają o twoją stronę internetową i jej pozycję w wyszukiwarce? Nie mogłeś trafić lepiej! Gwarantujemy kompleksową obsługę i szybkie efekty nawet dla słów kluczowych z dużą konkurencją. Dla nas najważniejsza jest komunikacja z klientem i jego zadowolenie, dlatego od samego początku współpracy staramy się znaleźć dogodne warunki współpracy. Chcesz wiedzieć więcej? Nie czekaj i zadzwoń do nas już teraz!

Zapraszamy do kontaktu

15 + 11 =