Remarketing

Remarketing w sieci wyszukiwania

Dzięki remarketingowi Google Ads możesz pokazać dodatkowe oferty promocyjne użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub kanał YouTube, a nawet weszli w interakcję z aplikacją w Google Play. A jeśli załadujesz kontakty swoich klientów, możesz im pokazać reklamy dostosowane do ich potrzeb, zawierające dodatkowe warunki lub oferty.

Docelowo remarketing to jeden z elementów strategii, który pozwala przyciągnąć uwagę obecnych klientów na swój produkt lub wejść w interakcję z potencjalnymi zainteresowanymi. Być może wcześniej, gdy odwiedzający byli zainteresowani Twoimi produktami, nie byli gotowi do zamówienia, jednak korzystając z tego narzędzia, możesz ponownie odesłać ich do serwisu i zmotywować do zakupu.

Porozmawiajmy przy kawie…
Zapraszamy do niebowiązującego kontaktu

Remarketing w sieci wyszukiwania

Dzięki remarketingowi Google Ads możesz pokazać dodatkowe oferty promocyjne użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub kanał YouTube, a nawet weszli w interakcję z aplikacją w Google Play. A jeśli załadujesz kontakty swoich klientów, możesz im pokazać reklamy dostosowane do ich potrzeb, zawierające dodatkowe warunki lub oferty.

Docelowo remarketing to jeden z elementów strategii, który pozwala przyciągnąć uwagę obecnych klientów na swój produkt lub wejść w interakcję z potencjalnymi zainteresowanymi. Być może wcześniej, gdy odwiedzający byli zainteresowani Twoimi produktami, nie byli gotowi do zamówienia, jednak korzystając z tego narzędzia, możesz ponownie odesłać ich do serwisu i zmotywować do zakupu.

Jakie są rodzaje remarketingu Google Adwords?

Retargeting w sieci reklamowej Google

Sieć reklamowa obejmuje dużą liczbę zasobów internetowych, co pozwala na precyzyjne dostrojenie wyświetleń dla tych, którzy wcześniej odwiedzili komercyjny zasób sieciowy. Jednocześnie reklamy mogą być wyświetlane nie tylko w serwisach krajowych, ale także zagranicznych.

Retargeting w mediach społecznościowych

Nawet jeśli projekt nie jest promowany w sieciach społecznościowych, można go reklamować za pomocą teaserów (musi zaskoczyć, skłonić do myślenia) lub wyświetlając banery w kanale. W tym celu najczęściej wykorzystywane są takie popularne platformy internetowe, jak Instagram i Facebook.

Retargeting w wyszukiwarce Google

Jeśli konsument odwiedził witrynę, ale nigdy nie dokonał zakupu, może zostać przechwycony przez konkurencję, gdy zacznie szukać podobnych towarów lub usług.

Retargeting dynamiczny

Użytkownikowi pokazywane są produkty, które już oglądał w zasobach internetowych lub dodał do koszyka, ale jeszcze nie kupił.

Retargeting wideo

Dla użytkownika, który oglądał reklamy wideo na Youtube lub w sieci społecznościowej, w przyszłości ta treść będzie wyświetlana w innych filmach i witrynach sieci reklamowej Google.

Retargeting behawioralny

Wyświetlanie reklam jest dostosowane do konsumentów, których zainteresowania są podobne do zainteresowań użytkowników witryny e-commerce. Na przykład sprzedawca sprzętu alpinistycznego może wyświetlać reklamy osobom, które uprawiają wspinaczkę skałkową i alpinizm.

Listy remarketingowe

Możesz tworzyć listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, które umożliwiają grupowanie użytkowników na podstawie wspólnych cech. Na przykład przez perfekcyjne działanie na stronie (klient wkłada produkt do koszyka, dodaje do ulubionych, kupił) lub wybierając określoną kategorię towarów. Będziesz mógł dostosować stawki, słowa kluczowe i reklamy dla każdej listy remarketingowej na podstawie danych odwiedzających Twoją witrynę. Pomoże to poprawić skuteczność Twoich reklam.

Możliwy jest remarketing za pomocą listy e-mailowej . Tworzysz listę z adresami e-mail, które podali Ci użytkownicy. Jeśli otworzy wyszukiwarkę w Google, Gmailu lub YouTube, zobaczy Twoją reklamę.

Korzyści z retargetingu Google Ads

Główne zalety remarketingu w wyszukiwarce Google Adwords to:

  1. Zwiększenie lojalności klientów wobec reklamowanej marki. Odwiedzający, którzy byli już zainteresowani treścią strony lub dokonali zakupów, mogą być informowani o pojawieniu się nowych produktów lub o aktualnych promocjach i rabatach;
  2. Szerokie pokrycie grupy docelowej. Treści reklamowe mogą być regularnie pokazywane wszystkim konsumentom znajdującym się na liście odwiedzających zasób sieciowy;
  3. Efektywność interakcji z potencjalnymi nabywcami. Reklamodawca może przypominać użytkownikom o produktach, które zauważyli podczas odwiedzania strony, ale których nie kupili;
  4. Pozyskiwanie informacji o serwisach wykorzystywanych do zamieszczania treści reklamowych. Właściciel zasobu reklamowego otrzymuje informację o miejscach, w których emitowane są reklamy. Na podstawie tych danych określa skuteczność kampanii reklamowej oraz obniża lub podwyższa stawki;
  5. Możliwość dostosowania kierowania geograficznego. Jeśli parametry wyświetlania są ustawione poprawnie, reklamy będą wyświetlane tylko konsumentom z określonego kraju, miasta, regionu;

Konfiguracja remarketingu w Google Adwords odbywa się zgodnie z następującym algorytmem:

  1. Każdy odwiedzający witrynę rejestrowany jest za pomocą zmodyfikowanego kodu, który umożliwia śledzenie jego kolejnych ruchów w Internecie;
  2. Po zebraniu wystarczającej liczby wizyt tworzona jest lista retargetingowa;
  3. Przygotowywana jest kampania reklamowa: zgodnie z celami potencjalnego klienta tworzone są kreacje, ustalany jest stopień częstotliwości wyświetlania reklam, wybierane są strony do reprodukcji treści;
  4. Reklamy są wyświetlane grupie docelowej.

Użytkownik, który przynajmniej raz odwiedził Twoją stronę w Internecie, znajduje się na liście remarketingowej Google. Pliki cookie są natychmiast zapisywane na jego komputerze, które kontrolują dalsze działania w sieci.

Zalety i wady narzędzia do remarketingu:

Mocne strony narzędzia:

  • Jedną z zalet tego typu reklamy jest możliwość elastycznego targetowania w oparciu o zachowanie potencjalnego klienta na stronie;
  • Zwiększa prawdopodobieństwo zakupu od nas produktu/usługi, powrót osoby, która już odwiedziła stronę jest tańszy niż przyciągnięcie nowej (koszt kliknięcia w sieci wyszukiwania po raz drugi jest zwykle tańszy niż w pierwszym wyszukiwaniu);
  • Zwiększenie świadomości marki.

Słaba strona narzędzia:

Nie działa na przykład w przypadku usług pomocy drogowej i podobnych obszarach, ponieważ ta usługa dotyczy osoby w pierwszych godzinach po przeszukaniu danej usługi lub hasła. Po pewnym czasie człowiek nie potrzebuje już tej usługi gdyż znalazł ją poprzez naturalne wyniki wyszukiwania. Zwykle słabą stroną tego narzędzia jest to, że po prostu nie jest skonfigurowane na kontach lub jest skonfigurowane z ogromnym polem do poprawy (duża intensywność wyświetleń denerwuje ludzi).

Remarketing warstwowy lub kaskadowy

Każda firma chce zwiększyć efektywność swojego projektu, jedną z fajnych sztuczek, które wdrażamy w naszych projektach jest remarketing na poziomie. Zachowanie użytkowników i motywacja do kupowania od różnych osób są różne. Zbiór warunkowych „koszyków” lub list odbiorców można skonfigurować według różnych kryteriów:

  • jak długo ten gość jest na stronie;
  • ile czasu spędził;
  • ile stron przeglądał;
  • z jakiego urządzenia pochodzi (smartfon czy komputer stacjonarny);
  • oraz wiele innych parametrów, które uzyskujemy analizując zachowania potencjalnych klientów w Google Analytics.

Silne strony:

  • Zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży towarów i usług;
  • Im wyższe prawdopodobieństwo upsellingu, tym wyższy średnia wartość koszyka produktowego;

Słabe strony:

  • analiza zgromadzonych statystyk sprzedaży;
  • analiza zachowania osób, które weszły na stronę i nie dokonały zakupu;
  • przy wsparciu musisz synchronicznie zmieniać narzędzie do bieżących zadań projektu;

Do uruchomienia pożądane jest posiadanie zebranych statystyk w Google Analytics.

Jakie są korzyści w projektach?

Może dodatkowo przynieść od 7% do 18% sprzedaży w projekcie.

Zatem remarketing w Google Ads to:

  • Narzędzie, które pozwala idealnie wycisnąć „ostatni milimetr” przy sprzedaży.
  • Remarketing staje się narzędziem, które sprawia, że kupujący jest zadowolony i nie czuje się natrętny (ponieważ komunikował się z nim we właściwym czasie, z odpowiednią intensywnością i zrozumiałymi dla niego reklamami).
  • Nie ma jednoznacznej recepty na to, jakie listy odbiorców musisz zebrać. Tutaj sprawdza się kreatywne podejście i wymaga ciągłej dogłębnej analizy zachowań użytkowników (zarówno tych, którzy złożyli zamówienie, jak i tych, którzy byli zainteresowani, ale nie kupili).
  • Wykorzystanie statystyk. Korzystając z raportów, możesz śledzić skuteczność, lokalizację wyświetlania i koszt reklam.
  • Możliwość wyświetlania reklam, gdy użytkownik szuka informacji o Twojej firmie.Remarketing w sieci wyszukiwaniaDzięki remarketingowi Google Ads możesz pokazać dodatkowe oferty promocyjne użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub kanał YouTube, a nawet weszli w interakcję z aplikacją w Google Play. A jeśli załadujesz kontakty swoich klientów, możesz im pokazać reklamy dostosowane do ich potrzeb, zawierające dodatkowe warunki lub oferty.Docelowo remarketing to jeden z elementów strategii, który pozwala przyciągnąć uwagę obecnych klientów na swój produkt lub wejść w interakcję z potencjalnymi zainteresowanymi. Być może wcześniej, gdy odwiedzający byli zainteresowani Twoimi produktami, nie byli gotowi do zamówienia, jednak korzystając z tego narzędzia, możesz ponownie odesłać ich do serwisu i zmotywować do zakupu.

    Jakie są rodzaje remarketingu Google Adwords?

    Retargeting w sieci reklamowej Google

    Sieć reklamowa obejmuje dużą liczbę zasobów internetowych, co pozwala na precyzyjne dostrojenie wyświetleń dla tych, którzy wcześniej odwiedzili komercyjny zasób sieciowy. Jednocześnie reklamy mogą być wyświetlane nie tylko w serwisach krajowych, ale także zagranicznych.

    Retargeting w mediach społecznościowych

    Nawet jeśli projekt nie jest promowany w sieciach społecznościowych, można go reklamować za pomocą teaserów (musi zaskoczyć, skłonić do myślenia) lub wyświetlając banery w kanale. W tym celu najczęściej wykorzystywane są takie popularne platformy internetowe, jak Instagram i Facebook.

    Retargeting w wyszukiwarce Google

    Jeśli konsument odwiedził witrynę, ale nigdy nie dokonał zakupu, może zostać przechwycony przez konkurencję, gdy zacznie szukać podobnych towarów lub usług.

    Retargeting dynamiczny

    Użytkownikowi pokazywane są produkty, które już oglądał w zasobach internetowych lub dodał do koszyka, ale jeszcze nie kupił.

    Retargeting wideo

    Dla użytkownika, który oglądał reklamy wideo na Youtube lub w sieci społecznościowej, w przyszłości ta treść będzie wyświetlana w innych filmach i witrynach sieci reklamowej Google.

    Retargeting behawioralny

    Wyświetlanie reklam jest dostosowane do konsumentów, których zainteresowania są podobne do zainteresowań użytkowników witryny e-commerce. Na przykład sprzedawca sprzętu alpinistycznego może wyświetlać reklamy osobom, które uprawiają wspinaczkę skałkową i alpinizm.

    Listy remarketingowe

    Możesz tworzyć listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, które umożliwiają grupowanie użytkowników na podstawie wspólnych cech. Na przykład przez perfekcyjne działanie na stronie (klient wkłada produkt do koszyka, dodaje do ulubionych, kupił) lub wybierając określoną kategorię towarów. Będziesz mógł dostosować stawki, słowa kluczowe i reklamy dla każdej listy remarketingowej na podstawie danych odwiedzających Twoją witrynę. Pomoże to poprawić skuteczność Twoich reklam.

    Możliwy jest remarketing za pomocą listy e-mailowej . Tworzysz listę z adresami e-mail, które podali Ci użytkownicy. Jeśli otworzy wyszukiwarkę w Google, Gmailu lub YouTube, zobaczy Twoją reklamę.

    Korzyści z retargetingu Google Ads

    Główne zalety remarketingu w wyszukiwarce Google Adwords to:

    1. Zwiększenie lojalności klientów wobec reklamowanej marki. Odwiedzający, którzy byli już zainteresowani treścią strony lub dokonali zakupów, mogą być informowani o pojawieniu się nowych produktów lub o aktualnych promocjach i rabatach;
    2. Szerokie pokrycie grupy docelowej. Treści reklamowe mogą być regularnie pokazywane wszystkim konsumentom znajdującym się na liście odwiedzających zasób sieciowy;
    3. Efektywność interakcji z potencjalnymi nabywcami. Reklamodawca może przypominać użytkownikom o produktach, które zauważyli podczas odwiedzania strony, ale których nie kupili;
    4. Pozyskiwanie informacji o serwisach wykorzystywanych do zamieszczania treści reklamowych. Właściciel zasobu reklamowego otrzymuje informację o miejscach, w których emitowane są reklamy. Na podstawie tych danych określa skuteczność kampanii reklamowej oraz obniża lub podwyższa stawki;
    5. Możliwość dostosowania kierowania geograficznego. Jeśli parametry wyświetlania są ustawione poprawnie, reklamy będą wyświetlane tylko konsumentom z określonego kraju, miasta, regionu;

    Konfiguracja remarketingu w Google Adwords odbywa się zgodnie z następującym algorytmem:

    1. Każdy odwiedzający witrynę rejestrowany jest za pomocą zmodyfikowanego kodu, który umożliwia śledzenie jego kolejnych ruchów w Internecie;
    2. Po zebraniu wystarczającej liczby wizyt tworzona jest lista retargetingowa;
    3. Przygotowywana jest kampania reklamowa: zgodnie z celami potencjalnego klienta tworzone są kreacje, ustalany jest stopień częstotliwości wyświetlania reklam, wybierane są strony do reprodukcji treści;
    4. Reklamy są wyświetlane grupie docelowej.

    Użytkownik, który przynajmniej raz odwiedził Twoją stronę w Internecie, znajduje się na liście remarketingowej Google. Pliki cookie są natychmiast zapisywane na jego komputerze, które kontrolują dalsze działania w sieci.

    Zalety i wady narzędzia do remarketingu:

    Mocne strony narzędzia:

    • Jedną z zalet tego typu reklamy jest możliwość elastycznego targetowania w oparciu o zachowanie potencjalnego klienta na stronie;
    • Zwiększa prawdopodobieństwo zakupu od nas produktu/usługi, powrót osoby, która już odwiedziła stronę jest tańszy niż przyciągnięcie nowej (koszt kliknięcia w sieci wyszukiwania po raz drugi jest zwykle tańszy niż w pierwszym wyszukiwaniu);
    • Zwiększenie świadomości marki.

    Słaba strona narzędzia:

    Nie działa na przykład w przypadku usług pomocy drogowej i podobnych obszarach, ponieważ ta usługa dotyczy osoby w pierwszych godzinach po przeszukaniu danej usługi lub hasła. Po pewnym czasie człowiek nie potrzebuje już tej usługi gdyż znalazł ją poprzez naturalne wyniki wyszukiwania. Zwykle słabą stroną tego narzędzia jest to, że po prostu nie jest skonfigurowane na kontach lub jest skonfigurowane z ogromnym polem do poprawy (duża intensywność wyświetleń denerwuje ludzi).

    Remarketing warstwowy lub kaskadowy

    Każda firma chce zwiększyć efektywność swojego projektu, jedną z fajnych sztuczek, które wdrażamy w naszych projektach jest remarketing na poziomie. Zachowanie użytkowników i motywacja do kupowania od różnych osób są różne. Zbiór warunkowych „koszyków” lub list odbiorców można skonfigurować według różnych kryteriów:

    • jak długo ten gość jest na stronie;
    • ile czasu spędził;
    • ile stron przeglądał;
    • z jakiego urządzenia pochodzi (smartfon czy komputer stacjonarny);
    • oraz wiele innych parametrów, które uzyskujemy analizując zachowania potencjalnych klientów w Google Analytics.

    Silne strony:

    • Zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży towarów i usług;
    • Im wyższe prawdopodobieństwo upsellingu, tym wyższy średnia wartość koszyka produktowego;

    Słabe strony:

    • analiza zgromadzonych statystyk sprzedaży;
    • analiza zachowania osób, które weszły na stronę i nie dokonały zakupu;
    • przy wsparciu musisz synchronicznie zmieniać narzędzie do bieżących zadań projektu;

    Do uruchomienia pożądane jest posiadanie zebranych statystyk w Google Analytics.

    Jakie są korzyści w projektach?

    Może dodatkowo przynieść od 7% do 18% sprzedaży w projekcie.

    Zatem remarketing w Google Ads to:

    • Narzędzie, które pozwala idealnie wycisnąć „ostatni milimetr” przy sprzedaży.
    • Remarketing staje się narzędziem, które sprawia, że kupujący jest zadowolony i nie czuje się natrętny (ponieważ komunikował się z nim we właściwym czasie, z odpowiednią intensywnością i zrozumiałymi dla niego reklamami).
    • Nie ma jednoznacznej recepty na to, jakie listy odbiorców musisz zebrać. Tutaj sprawdza się kreatywne podejście i wymaga ciągłej dogłębnej analizy zachowań użytkowników (zarówno tych, którzy złożyli zamówienie, jak i tych, którzy byli zainteresowani, ale nie kupili).
    • Wykorzystanie statystyk. Korzystając z raportów, możesz śledzić skuteczność, lokalizację wyświetlania i koszt reklam.
    • Możliwość wyświetlania reklam, gdy użytkownik szuka informacji o Twojej firmie.

FAQ

Czym jest remarketing?
Remarketing – reklamy tekstowe i displayowe, które są wyświetlane użytkownikom, którzy odwiedzili witrynę, ale nie wykonali na niej ukierunkowanej akcji (zakupu, zamówienia, rejestracji). Reklamy remarketingowe są często określane jako reklamy typu stalking – z pewnością często widywałeś je w witrynach z wiadomościami i rozrywką, YouTube, mediach społecznościowych po wyszukaniu czegoś w Google.
Do czego służy remarketing?
Główne zalety retargetingu to niższy koszt kliknięcia i wyższe współczynniki konwersji (w porównaniu z reklamami w wyszukiwarce). Dodatkowo za pomocą remarketingu można „przycisnąć” klienta, który był o krok od zamówienia, ale nie dokonał zakupu (dodał towar do koszyka i przypadkowo zamknął stronę, postanowił pomyśleć więcej, postanowił odłożyć zakup do czasu otrzymania wynagrodzenia itp.). Nie wszyscy użytkownicy dodają witrynę do zakładek, a wielu z nich nie pamięta, gdzie widzieli ten lub inny produkt lub usługę. Wykorzystanie remarketingu w połączeniu z kontekstową kampanią reklamową może znacznie obniżyć koszty ukierunkowanego działania i zwiększyć skuteczność całej kampanii.
Czy można ustawić remarketing do witryn konkurencji?
Zbieranie odbiorców rozpoczyna się dopiero po zainstalowaniu specjalnego kodu na stronie, dlatego w przypadku braku dostępu do witryny wyświetlanie reklam odwiedzającym nie jest możliwe.

Zapraszamy do kontaktu

8 + 4 =