JAK KORZYSTAĆ Z  „ZAKUPÓW GOOGLE”?

Jakiś czas temu, usługa Google Shopping wystartowała w Polsce. Jest to wizualna reklama produktów w serwisie Google, zwana również „kampaniami produktowymi”.

Kiedy użytkownik wpisuje nazwę produktu, który chce kupić w pasku wyszukiwania, wyniki wyszukiwania pokazują konkretne oferty od sprzedawców internetowych z obrazem i ceną bezpośrednio pod paskiem wyszukiwania.

DLACZEGO JEST TO PRZYDATNE DLA SPRZEDAWCÓW DETALICZNYCH?

W przeciwieństwie do reklam tekstowych, listy produktów zawierają również zdjęcia, nazwy i ceny produktów, nazwę sklepu i inne informacje. Daje to użytkownikom jasny obraz produktu, zanim jeszcze klikną na reklamę, co oznacza, że sprzedawca zyskuje więcej potencjalnych klientów.

„Na przykład, wyszukując w Google 'okrągłe akwarium’, Użytkownik może zobaczyć reklamy produktów od sprzedawców, którzy je sprzedają. Może wybrać akwarium według swojego gustu, patrząc tylko na zdjęcie, a widząc cenę, szybko zorientuje się, czy ją na nie stać. W ten sposób Użytkownik, zanim jeszcze kliknie na reklamę, ma już pewne wyobrażenie o produkcie i jego cenie, a zatem podejmie więcej kroków w kierunku zakupu niż przeciętny użytkownik sieci” – czytamy w opisie narzędzia na stronie Google.

Ponadto, reklamy produktów pozwalają na szerszą obecność. Zapytanie użytkownika może prowadzić do kilku reklam produktów sprzedawcy jednocześnie, a w niektórych przypadkach reklama tekstowa może być wyświetlana w tym samym czasie, co reklama produktu. Oznacza to, że z jednym zapytaniem można dotrzeć do dwukrotnie większej liczby kupujących.

Trochę o liczbach

Według Google, reklamy produktowe w połączeniu z reklamami tekstowymi pozwolą osiągnąć takie wyniki:

  • 90% odwiedza stronę;
  • 83% z nich dokonuje zakupu;
  • 77% odwiedza stronę produktu;
  • 73% dodaj produkty do koszyka;
  • 75% poszukuje marki.

Polscy handlowcy, którzy już pracowali z tym narzędziem, są ogólnie zadowoleni z wyników Google Shopping (92,3% jest w pełni lub częściowo zadowolonych) i planują inwestować w nie w przyszłości (78,44% respondentów). 

ILE KOSZTUJĄ TE REKLAMY?

Reklamy produktowe są wystawiane na aukcji i rozliczane za kliknięcie (CPC). Oznacza to, że opłata jest pobierana tylko wtedy, gdy użytkownik wykona jedną z następujących czynności

  • klika na reklamę, która kieruje go bezpośrednio na stronę docelową w Twojej witrynie;
  • klika na reklamę, która kieruje go do strony docelowej na serwerze Google dla lokalnego zasobu reklamowego.

„Płacisz tylko minimalną kwotę potrzebną do tego, aby Twoja reklama uzyskała wyższą pozycję niż ta u innych reklamodawców. Zazwyczaj będzie ona niższa niż maksymalna kwota oferty” – czytamy na blogu Google.

JAK DODAWAĆ PRZEDMIOTY DO ZAKUPÓW GOOGLE?

Reklamy sklepowe są obsługiwane przez Merchant Center, narzędzie, które pozwala przesłać dane sklepu i produktów do Google i udostępnić je również innym usługom Google. Na przykład Zdjęcia Google lub Sieć Mediów Google.

Aby rozpocząć pracę z kampaniami handlowymi, należy przesłać dane towarów do Merchant Center, a następnie utworzyć kampanię w AdWords lub Google Ads. Przyjrzyjmy się obu metodom.

Reklamy produktowe w Google Ads (nowa metoda)

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads . Z menu po lewej stronie wybierz Kampanie. Kliknij przycisk plus, a następnie Nowa kampania. Wybierz typ „Kampania produktowa” i kliknij „Dalej”.
  2. Wpisz nazwę kampanii, według której chcesz ją później znaleźć. Nazwę można zmienić po utworzeniu kampanii.
  3. Wybierz konto Merchant Center zawierające produkty, które chcesz reklamować. Jeśli nie widzisz żadnych kont, musisz najpierw połączyć swoje konto Google Ads z Merchant Center. Po utworzeniu kampanii nie możesz zmienić sprzedawcy.
  4. Wybierz kraj, w którym Twoje produkty będą sprzedawane i dokąd zostaną wysłane. Reklamy zobaczą tylko użytkownicy z wybranego kraju. Po utworzeniu kampanii nie możesz zmienić kraju sprzedaży.
  5. Jeśli chcesz ograniczyć liczbę produktów w kampanii, skonfiguruj parametr Filtr zasobów reklam. W tym celu określ kryteria dla produktów, które chcesz reklamować. Do kampanii zostaną dodane tylko te produkty, które spełniają wszystkie określone wymagania. To ustawienie można zmienić po utworzeniu kampanii.
  6. Wybierz typ stawki, który będzie używany w Twojej kampanii. To ustawienie można zmienić po utworzeniu kampanii.
  7. Dodaj kwotę, którą chcesz wydać na kampanię. Jeśli reklamujesz ten sam produkt w tym samym kraju sprzedaży w wielu kampaniach produktowych, dostosuj ustawienie Priorytet kampanii. Pozwala określić, którego budżetu kampanii użyć, gdy produkty w kampaniach będą pasować.
  8. Domyślnie reklamy z kampanii produktowych są wyświetlane w wielu lokalizacjach , w szczególności w sieci wyszukiwania Google, witrynach partnerskich, YouTube i w rekomendacjach sieci reklamowej Google. Ponadto domyślnie reklamy mogą być wyświetlane na wszystkich urządzeniach, w szczególności komputerach i urządzeniach mobilnych. Aby ograniczyć miejsca wyświetlania reklam, wyczyść pola wyboru sieci, które chcesz wykluczyć. To ustawienie można zmienić po utworzeniu kampanii.
  9. Użyj opcji Lokalizacja, aby wyświetlać reklamy tylko w określonych lokalizacjach. To ustawienie można zmienić po utworzeniu kampanii.
  10. Jeśli chcesz uwzględnić w kampanii produktowej produkty sprzedawane tylko w lokalnych sklepach, skonfiguruj opcję Reklamy ofert lokalnych. Aby reklamować lokalne produkty, prześlij dane produktów do Merchant Center, a następnie zaznacz pole wyboru Włącz reklamy sklepów ogólnospożywczych.
  11. Kliknij Zapisz i kontynuuj. Następnie wybierz rodzaj grupy reklam, którą chcesz: 1) Reklama produktowa z informacją o produkcie (zalecana osobom, które dopiero zaczynają korzystać z Zakupów Google) – są to reklamy o konkretnym produkcie, które są generowane automatycznie na podstawie informacji z Twojego konto Merchant Center; 2) Reklama produktowa z funkcją prezentacji to zbiór powiązanych produktów w jednej reklamie.
  12. Wpisz nazwę grupy reklam, aby później ją znaleźć. Nazwę można zmienić po utworzeniu kampanii.
  13. Ustaw stawkę dla swojej grupy reklam. Po utworzeniu grupy reklam ta stawka zostanie zastosowana do pierwszej grupy produktów w grupie reklam – Wszystkie produkty. Stawkę dla grupy produktów możesz zmienić po utworzeniu kampanii.
  14. Kliknij Zapisz. Zostaniesz przeniesiony na stronę grup produktów, gdzie zobaczysz jedną grupę – „Wszystkie produkty”, która będzie zawierała wszystkie produkty z Twojej kampanii. Aby uzyskać dokładne stawki, Google zaleca podzielenie asortymentu na grupy według podgrup.

JAK NAJLEPIEJ WYKORZYSTAĆ ZAKUPY GOOGLE — PORADY GOOGLE

Kampanie zakupowe to Twoja witryna sklepowa i Twoja wizytówka dla dzisiejszych klientów mobilnych. Utrzymuj go w wzorowym stanie, aby przyciągnąć publiczność i zyski. Oceń swoje wyniki, aby dowiedzieć się, co najbardziej przyciąga klientów.

  1. Przed utworzeniem reklam określ cele kampanii produktowej . Jakiego wyniku oczekujesz? Ustal jasne wskaźniki wydajności, a następnie opracuj plan osiągnięcia swoich celów.
  2. Wykorzystaj inteligentne kampanie produktowe do zarządzania asortymentem – zapewniają optymalną prostotę, efektywność i zasięg. Uzupełnij inteligentne kampanie produktowe o standardowe kampanie produktowe i remarketingowe w sieci reklamowej, aby docierać do większej liczby kupujących i automatycznie optymalizować stawki, odbiorców i produkty. Jeśli masz problemy z uruchomieniem inteligentnych kampanii produktowych lub są one niewystarczające, wybierz podtyp Standardowa kampania produktowa google.
  3. Określanie stawek bezpośrednio wpływa na wyświetlenia i wyniki reklam. Inteligentna kampania produktowa google ads pozwala wybrać najlepszą strategię określania stawek dla swojej kampanii — inteligentną lub ręczną. Jeśli wybierzesz automatyczne sugestie, Twoje reklamy będą wyświetlane dla prawidłowych wyszukiwanych haseł zgodnie z celami kampanii.
  4. Zastanów się, co chcesz osiągnąć w każdym segmencie produktowym i jak najlepiej zorganizować asortyment. Utwórz wielopoziomowe drzewo produktów, nadaj priorytet standardowej kampanii produktowej, utwórz oddzielne standardowe kampanie produktowe dla każdego języka i połącz strukturę standardowej kampanii produktowej ze strategią ustalania stawek.
  5. Aby zwiększyć skuteczność lub ruch, możesz ustawić różne stawki dla grupy docelowej. Jeśli licytujesz tylko powracających użytkowników, korzystając z opcji kierowania, Twoje reklamy będą wyświetlane tylko klientom z Twoich list odbiorców. Może to jednak znacznie ograniczyć zasięg. Możesz jednak ustawić różne stawki za powtarzające się wizyty i nie zmieniać ich dla nowych użytkowników, dodając listy remarketingowe do bieżących kampanii za pomocą opcji Obserwuj (zalecane). To ustawienie pozwala dostosować stawki, aby przyciągnąć powracających użytkowników i nadal wyświetlać reklamy wszystkim kupującym, którzy szukają Twojego produktu. Użyj współczynników stawek na podstawie wartości każdego segmentu użytkowników dla Twojej firmy. Na przykład zastosuj stawkę + 100% dla odbiorców, którzy obejmują poprzednich kupujących, ponieważ mają oni wyższe dane o klientach w całym okresie dla Twojej firmy, a dla klientów, którzy obejrzeli Twoją stronę główną i wyszli, użyj stawki + 10 %. Kontynuuj dostosowywanie stawek do gromadzonych list remarketingowych.
  6. Gdy Twoje reklamy zgromadzą wystarczającą ilość danych, możesz zacząć korzystać z danych dotyczących konkurencyjności, takich jak testy porównawcze CPC i CTR, udział w wyświetleniach i współczynnik klikalności. Symulatora stawek możesz też używać do mierzenia skuteczności reklam, dostosowywania strategii ustalania stawek i podejmowania świadomych decyzji w celu poprawy skuteczności kampanii.
CZY KAMPANIE PRODUKTOWE SĄ ODPOWIEDNIE DLA MOJEGO SKLEPU?

Tak, ponieważ sprzedawca sam decyduje, ile zapłacić za każdą wizytę kupującego na stronie. Koszt ten można zmniejszyć lub zwiększyć, w zależności od wyników reklamowych.

OD CZEGO ZACZĄĆ KONFIGUROWANIE „ZAKUPÓW GOOGLE”?

Aby rozpocząć korzystanie z usługi, musisz utworzyć kilka kont, połączyć je ze sobą i przesłać dane produktów.

CZYM JEST USŁUGA GOOGLE MERCHANT CENTER?

Google Merchant Center to usługa, w której przesyłane są informacje o sklepie i produktach. Wejdź na stronę serwisu google i załóż konto. W oknie wprowadź nazwę firmy, kraj i strefę czasową oraz zaakceptuj warunki umowy użytkownika.