Copywriting
 opis produktu

Jak pisać opis produktu w sklepie online, aby zaciekawić potencjalnego odbiorcę treści?

Jak pisać opis produktu w sklepie online, aby zaciekawić potencjalnego odbiorcę treści? Nad tym zagadnieniem zastanawia się całkiem sporo osób rozpoczynających swoją przygodę w świecie e-commerce. Skuteczne tworzenie opisów produktów to także duże wyzwanie dla osób obytych ze sprzedażą online. Często bywa tak, że opisy są niezadowalające, nie dają oczekiwanych rezultatów a wyszukiwarka Google ignoruje pozycjonowanie takich treści. W niniejszym artykule zastanawiamy się, jakie błędy w kontekście tworzenia deskrypcji produktów są najczęściej popełniane. Podpowiadamy jak pisać opis na podstronie, aby stał się atrakcyjny dla algorytmów Google’a i żeby pozycjonowanie produktów zaczęło być skuteczne.

Porozmawiajmy przy kawie…
Zapraszamy do niebowiązującego kontaktu

Czym jest skuteczny opis produktu?

Tworzenie opisów produktów polega na sporządzeniu treści, która jest czytelna dla odbiorcy i wyszukiwarki internetowej. Sama czytelność nie jest jednak aspektem, który będzie decydować o tym, czy deskrypcja „przyjmie się” w gronie odbiorców. Opis produktu powinien dostarczać użytecznych, a co najważniejsze, weryfikowalnych informacji o sprzedawanej rzeczy. Towar musi być opisany w sposób holistyczny, począwszy od jego zalet technicznych, specyfikę użytkową i wygląd zewnętrzny. Daje to całkowity ogląd potencjalnemu klientowi, który zechce nabyć oferowany produkt. Nie jest to zatem sprawa prosta: należy stworzyć taki „zbitek słów”, który zostanie entuzjastycznie przyjęty przez czytelnika. Bardzo często jest to element podstawowy, jednak pomijany przez początkujących administratorów sklepów internetowych. Internauta, który zagląda na stronę oferenta produktów na sprzedaż, zwykle przechodzi bezpośrednio na podstrony poświęcone konkretnym towarom. To zaś sprawia, że tworzenie opisów produktów jest niezwykle istotne w kontekście zwiększenia sprzedaży w e-sklepie. Czy istnieją skonkretyzowane zasady, odpowiadające na pytanie jak pisac opis tematyczny produktu? Z pewnością możemy wyróżnić trzy cechy takiego contentu:

  • Użyteczność i czytelność dla odbiorcy. Tekst musi być precyzyjny, skonkretyzowany, syntetyczny w formie i bezpośredni. Pisanie opisów produktów musi dostarczać odbiorcy precyzyjnych i wyczerpujących informacji o produkcie. Opis nie może być przesadny w treści i zbyt patetyczny. Preferowane są proste, nieskomplikowane zdania, które każdy odbiorca jest w stanie bez problemu pojąć.
  • Forma i atrakcyjność dla wyszukiwarki. Opis musi uwzględniać pozycjonowanie produktów w Google i innych usługach dot. wyszukiwania treści w sieci. Content musi być nasycony słowami kluczowymi; warto, aby zawierał akapity i nagłówki, a także sekcję poświęconą najważniejszym kwestiom, o które mogą zapytać potencjalni klienci.
  • Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. Jak pisać opis produktu, aby był wiarygodny? Skupić się na opisywaniu cech, które są widoczne na zdjęciach zamieszczonych w danej sekcji. Internauta, pierwsze co, zwróci uwagę na grafikę zamieszczoną na konkretnej podstronie produktu. To zaś sprawia, że w przypadku bardzo dobrych zdjęć, można ograniczyć się jedynie do krótkich i precyzyjnych opisów, bez „wywlekania” innych kwestii.

Jak pisać opis produktów i co przyda się podczas realizowania tego procesu?

Tworzenie opisów produktów w kontekście jednej strony internetowej powinno być spójne. Oznacza to, że obszar tematyczny witryny narzuca niejako konieczność dostosowywania contentu do istniejących już artykułów. Opisy nie mogą odbiegać od siebie formą, sposobem formatowania, czy jakością językową. Częstym błędem popełnianym przez początkujących przedsiębiorców jest korzystanie z usług różnych podmiotów, tworzących treść na strony internetowe. Jeśli jednak chcemy sami realizować proces twórczy, skupiony wokół tworzenia opisów produktów, to zaopatrzmy się w wartościowe aplikacje i narzędzia usprawniające pracę. Tworzenie opisów produktów warto wykonywać w profesjonalnych edytorach tekstu (niestety, bardzo często płatnych), które „podpowiadają” nam jakie elementy są niezbędne w sporządzonej treści. To pomoc nie tylko w kontekście przyciągnięcia nowych klientów do sklepu, ale także w uatrakcyjnieniu strony online w rankingach wyszukiwań. Przyda się pakiet Office, narzędzia badające optymalizację tekstu online czy programy określające pozycjonowanie produktów w czasie rzeczywistym. Jak pisać opis produktu? Jak widać, nie jest to zadanie najprostsze.

Elementy składowe tekstu produktowego. Przede wszystkim zalety!

W centralnej, głównej części podstrony powinna znajdować się grafika przedstawiająca towar, uzupełniona o przyciski nawigacyjne przenoszące internautę do kolejnych fotografii. Opcjonalnie można umieścić tytuł nad obrazkami, w zależności od układu strony. Opis powinien składać się z kilku tysięcy znaków, czasami mniej, czasami więcej – w zależności od rodzaju oferowanego produktu. Tworzenie opisów produktów powinno uwzględniać występowanie leadu, przyciągającego odbiorcę. Z drugiej zaś strony trzeba zadbać także o nagłówki, akapity i elementy uatrakcyjniające treść. Nie sama struktura contentu jest ważna. Pisanie opisów produktów to także sztuka przedstawiania produktu z jak najlepszych stron. Uwydatniajmy zalety i umniejszajmy wady. Jeśli jednak wady również się pojawiają – starajmy się uświadomić czytelnika o ich istnieniu, jednocześnie przedstawiając je jako mało istotne. Jak pisac opis? Przede wszystkim warto zaznajomić się z tym, jak wyglądają opisy tworzone na innych, konkurencyjnych stronach internetowych. Elementów składowych tekstu jest całkiem dużo, gdyż oprócz wyżej wymienionych zaliczamy do nich inne aspekty, optymalizujące treść pod kątem przeglądarek internetowych. Pozycjonowanie produktów w tym kontekście jest ważne, gdyż pozwala na uzyskanie większej liczby odbiorców, klikających w interesujący odnośnik.

Jak pisać opis produktu: samodzielnie czy zlecając?

Własnoręczne tworzenie treści wymaga sporej dawki wiedzy, opartej na dokładnym poznaniu oferowanych produktów. Nawet jeśli wydaje nam się, że o sprzedawanym towarze wiemy wszystko, to nie zawsze będziemy w stanie ubrać tę wiedzę w atrakcyjną dla czytelnika treść. Tworzenie opisów produktów wymaga dużej dawki spokoju i… czasu, gdyż niekiedy opisy będziemy musieli redefiniować, nieraz kilkukrotnie. Pozycjonowanie produktów wymaga zaś przynajmniej podstawowej wiedzy dotyczącej funkcjonowania wyszukiwarki Google. Preferuje i promuje ona te treści, które mogą być dla użytkowników przydatne i wartościowe. Jeśli pisanie opisów produktów nie jest naszym konikiem, warto zlecić to profesjonalistom. Zespoły copywriterskie, posiadające umiejętność dobierania narzędzi i sposobów tworzenia treści do konkretnych uwarunkowań, zapewnią większą „oglądalność” podstron w sieci i staną się przyczynkiem do rozwoju sprzedażowej witryny. Samodzielne tworzenie ma sporo zalet, wymaga jednak sporej dawki wolnego czasu i odpowiedniej wprawy. Zlecając taką czynność, m.in. poprzez współpracę z agencjami marketingowymi, oddajemy tę kwestię w ręce doświadczonych specjalistów. Jak pisać opis produktu, aby był zadowalający? Przede wszystkim ze specjalistami w dziedzinie, którzy zapewnią perfekcyjne pozycjonowanie produktów w wynikach wyszukiwań najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.

  • Samodzielne pisanie opisów produktów jest możliwe, ale trudne do realizacji przez początkującego właściciela e-sklepu. Opisy muszą być spójne, koniecznie muszą zawierać ciekawą i zoptymalizowaną treść. Nie mogą odbiegać tematycznie od treści, które już zostały zamieszczone na danej stronie internetowej.
  • Alternatywnie, takie zadanie możemy zlecić profesjonalnym firmą copywriterskim. Wówczas zyskujemy pewność, że stworzony content będzie odpowiednio dopasowany do naszych oczekiwań i w realny sposób wpłynie na pozycjonowanie produktów dostępnych w naszym sklepie.

FAQ

1. Jak pisac opis, by skutecznie zadziałał na audytorium?

Opis powinien zostać stworzony w oparciu o dwa kryteria. Pierwszym z nich jest atrakcyjność dla potencjalnego klienta, który zaciekawi się ofertą. Druga kwestia to optymalizacja wyszukiwarkowa – nie zawsze łatwa do osiągnięcia.

2. Tworzenie opisów produktów: konkrety czy długi opis?

Obecnie preferuje się opisy krótkie, które posiadają skondensowaną wartość merytoryczną. Oznacza to, że opis nie jest bezwartościowy tekstowo, lecz zawiera użyteczne i ważne informacje, które są przydatne dla internauty.

Pozycjonowanie produktów - co to jest?

To proces polegający na wywindowaniu danej strony internetowej w rankingu wyszukiwań Google. Dobrze wypozycjonowana strona online zajmuje topowe pozycje w wynikach, dlatego jest częściej odwiedzana przez odbiorców.

Pisanie opisów produktów - czy jest trudne?

Zależy dla kogo. Pisanie opisów wymaga umiejętności prawidłowej kondensacji wiedzy. Chodzi o to, aby użyteczną treść zawrzeć w niewielkiej liczbie znaków. Mile widziane są także elementy uatrakcyjniające treść, wobec czego czytelnik staje się zainteresowany.

Czy warto zlecić stworzenie kilku opisów produktowych na stronę sklepu internetowego?

Warto, jeśli chcemy mieć pewność, że treść stanie się ważna dla internautów. To większa swoboda, bez konieczności martwienia się o to, czy nasz opis spełnia wymagania Google w kontekście pozycjonowania treści.

Zapraszamy do kontaktu

9 + 4 =