CZYM SĄ REKLAMY GOOGLE ADS W WYSZUKIWARCE?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to usługa reklamowa online, która umożliwia umieszczanie reklam na stronie wyników wyszukiwania Google. Reklamy wyglądają niemal identycznie jak normalne wyniki wyszukiwania, a jedyną różnicą jest małe słowo „Reklamy” w kolorze zielonym. Reklamy Google mogą pojawiać się na górze, na dole i z boku strony z wynikami wyszukiwania.

JAK DZIAŁAJĄ REKLAMY GOOGLE?

Kiedy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie dla zapytania, Google wyświetla reklamy odpowiednie dla użytkownika na podstawie słów kluczowych, które zostały użyte w zapytaniu. Reklamodawcy, którzy chcą, aby ich reklamy pojawiły się na stronie wyników, ustawiają oferty na słowa kluczowe, które będą uczestniczyć w wewnętrznej aukcji systemowej pomiędzy reklamodawcami z tymi samymi słowami kluczowymi. Kto ma lepszą reklamę z wyższą ofertę będzie wyświetlany wyżej w zapytaniu. W zależności od wartości oferty dla słów kluczowych, reklamy będą różnie klasyfikowane.

Oprócz oferty, Google bierze również pod uwagę trafność i jakość Twojej reklamy i strony internetowej. Dlatego nawet jeśli masz najwyższą ofertę, a reklama jest źle napisana i strona docelowa nie pasuje do opisu w reklamie, istnieje bardzo mała szansa, że Twoja reklama pojawi się na szczycie wyszukiwań Google.

KORZYŚCI Z REKLAMY W GOOGLE

  1. Możliwość wyświetlania reklam odbiorcom, którzy są gotowi do zakupu.

Możesz zdecydować, na jakie frazy wyszukiwania będzie wyświetlana Twoja reklama adwords. Jeśli zbudujesz listę wyszukiwanych fraz z linkami komercyjnymi, będziesz wyświetlany użytkownikom, którzy najprawdopodobniej są gotowi do zakupu lub zamówienia usługi, a tym samym unikniesz nieefektywnych odsłon i kosztów.

  1. Możliwość wyświetlania reklam w dokładnej lokalizacji

Możesz określić położenie geograficzne, w którym chcesz, aby Twoje ogłoszenie było wyświetlane. Na przykład, możesz określić swoje ustawienia, aby pokazywać reklamę tylko osobom, które znajdują się w wymaganym mieście, regionie lub tylko w wymaganym promieniu (na przykład: 5-10 km od Twojej firmy).

Porównując reklamy wyszukiwania w Google Ads do np. reklam targetowanych na Facebooku, można zauważyć, że w Google Ads można pokazać użytkownikowi reklamę już w momencie, gdy jego potrzeba zostanie uformowana. Na przykład, Twoja firma zajmuje się dostarczaniem sushi. Użytkownik chcący zamówić sushi wpisuje w pole wyszukiwarki wymagane zapytanie i w odpowiedzi otrzymuje natychmiast odpowiednie reklamy, które umożliwią złożenie zamówienia bez błądzenia po wyszukiwarce.

  1. Elastyczność w zarządzaniu ustawieniami.

Google Ads pozwala na szybką zmianę ustawień i skupienie się na maksymalnej efektywności. Dostępne są również strategie elastyczne, które pozwolą Ci reklamować się z dowolnym budżetem.

  1. Jesteś obciążony tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na Twoją reklamę.

Google wykorzystuje model reklamowy pay-per-click (PPC), co oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś zainteresuje się Twoją reklamą i kliknie na nią. Koszt za kliknięcie w reklamę zależy od konkurencji dla słowa kluczowego, które spowodowało wyświetlenie reklamy. Możesz ustawić limit kosztu za kliknięcie w reklamy i możesz ustawić maksymalny dzienny budżet. Jest to bardzo pozytywny aspekt, który różni się znacznie od tradycyjnej reklamy, która jest pokazywana wszystkim bez wyjątku i kosztuje stałą kwotę.

  1. Możliwość śledzenia wydajności

Google Ads pozwala na śledzenie i analizowanie wielu wskaźników wydajności, takich jak liczba osób widzących reklamę, liczba kliknięć reklamy lub liczba ukierunkowanych reklam, które otrzymuje Twoja witryna. Śledząc, jak działa Twoja reklama, możesz szybko wprowadzać zmiany, aby poprawić swoją kampanię.

Przykład: Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem małej kwiaciarni i zamówiłeś „billboard” reklamowy, aby ją wypromować. Ten rodzaj reklamy nie może być śledzony i analizowany w celu poprawy. Będziesz dokonywać dużych inwestycji, nie wiedząc, czy inwestycja się opłaci. W Google Ads możesz przestać wyświetlać reklamy w dowolnym momencie, jeśli zauważysz, że nie uzyskujesz oczekiwanych rezultatów.

W jaki sposób Google decyduje o tym, czy Twoja reklama pojawi się na stronie wyników?

Google Ads używa algorytmu do określenia, które reklamy konkurencyjnych oferentów pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

Google Ads jest zasadniczo rodzajem aukcji, ale to nie tylko konkurent z najwyższą ofertą, który wygrywa. Google bierze również pod uwagę metrykę jakości, która określa, jak istotna jest Twoja reklama dla zapytania wyszukiwania, a także jak prawdopodobne jest uzyskanie kliknięcia na reklamę. Reklamy, które mają wysokie oferty i wysoki wynik jakości są uważane za wiodące i plasują się na szczycie wyników wyszukiwania.

Google wykorzystuje trzy główne czynniki, aby określić, gdzie dokładnie na stronie wyników pojawi się reklama:

  1. Stawka

Stawka jest wartością, którą ustawiasz jako maksymalną cenę za kliknięcie, którą jesteś skłonny zapłacić. Ustawiając różne wartości, możesz wpływać na wielkość ruchu i zwrot z inwestycji w reklamę. Im wyższa stawka, tym większe prawdopodobieństwo, że kampania uzyska większy ruch.

  1. Wynik jakości reklam

Wynik Jakości jest liczbą, która odzwierciedla trafność reklamy dla danego słowa kluczowego. Twoja reklama musi być adekwatna do wyszukiwanego hasła, aby pojawiła się na górze strony z wynikami wyszukiwania. Jeśli ktoś szuka „kwiaty ślubne”, to nie ma sensu, aby Google pokazywało reklamy dla salonu paznokci. W takim przypadku system przyzna niski wynik trafności, ponieważ Twoja reklama nie jest adekwatna do zapytania.

  1. Znaczenie strony

System daje wysoki wynik relewancji, gdy użytkownik kliknie na reklamę i ląduje na stronie docelowej, która zawiera informacje, które są istotne dla reklamy i słowa kluczowego. Jeśli jesteś właścicielem salonu piękności i reklamujesz usługę manicure, powinieneś określić stronę manicure w swoich reklamach, a nie stronę główną, która zawiera wszystkie Twoje usługi.

Różnica w reklamie na urządzeniach mobilnych i desktopowych

W ustawieniach kampanii masz możliwość dostosowania udziału ruchu według urządzeń lub wykluczenia wyświetleń na: komputerach, urządzeniach mobilnych.

Ponad połowa wyszukiwań w Google odbywa się z urządzeń mobilnych.

Istnieją trzy główne różnice pomiędzy reklamą na PC i mobile:

  • Rozmiar urządzenia: na urządzeniu mobilnym jest mniej miejsca na wyświetlanie reklam, więc upewnij się, że reklamy są czytelne.
  • Zainteresowanie: będzie duży ruch z urządzeń mobilnych, ale nawet najbardziej ukierunkowany nie będzie często konwertował. Chodzi o to, że wysoki odsetek ludzi analizuje zalety kupowania w różnych witrynach i bardzo wygodnie jest to robić z urządzenia mobilnego;
  • Koszt za kliknięcie: koszt za kliknięcie zależy od urządzenia. Na przykład tablety mają zazwyczaj najniższy średni CPC, a komputery stacjonarne – najwyższy. Ten trend jest typowy głównie dla biznesu (B2B) i e-commerce. Ale są też inne przegrzane obszary, w których może być odwrotnie.

Użyj rozszerzeń do swoich aukcji. Rozszerzenia wyświetlają dodatkowe informacje o Twojej firmie, takie jak numery telefonów, linki sponsorowane do produktów lub adres sklepu internetowego. A dzięki udoskonaleniom, możesz zawrzeć dodatkowe informacje, których nie byłeś w stanie zawrzeć ze względu na ograniczoną liczbę znaków dozwolonych w opisach. Włączenie rozszerzeń zwiększy ilość miejsca zajmowanego przez Ciebie na stronie wyników. Ponadto, nie ma dodatkowych kosztów za przedłużenie.

Reklamy w wyszukiwarkach Google Ads to jedna z głównych i najskuteczniejszych metod reklamy w Internecie, a główną zaletą jest to, że reklamy w wyszukiwarkach prowadzą Twoją firmę do dojrzałych kupujących, którzy są najbardziej gotowi do złożenia zamówienia. Widoczny jest tylko dla odwiedzających, którzy szukają tego, co ma do zaoferowania reklamodawca. Korzystanie z reklamy w wyszukiwarce pozwala pozyskać nowych klientów już pierwszego dnia uruchomienia, a skuteczność tego kanału jest jedną z najwyższych.

Ten rodzaj reklamy jest jednym z najdroższych, ale wydane pieniądze są tego warte. Zyskujesz duży napływ potencjalnych klientów do Twojej witryny.

JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ REKLAMY?

Użyj w reklamie słów kluczowych. Musisz użyć tych samych słów kluczowych, na które kierujesz reklamy. W ten sposób system rozpoznaje, że reklama jest odpowiednia dla zapytania użytkownika;

DO JAKIEJ GRUPY DOCELOWEJ TARGETOWAĆ REKLAMY?

Przedstaw swoją propozycję jasno : użytkownik powinien natychmiast zrozumieć, co oferujesz i jak możesz pomóc zaspokoić jego potrzeby. Jeśli masz sklep internetowy, który oferuje wiele różnych produktów, upewnij się, że Twoja reklama prowadzi do odpowiedniej strony lub sekcji produktu za pomocą słów kluczowych wprowadzonych przez użytkownika w wyszukiwaniu;

JAK ZACHĘCIĆ DO KLIKNIĘCIA W GOOGLE ADWORDS?

Zwróć uwagę użytkownika na swoją reklamę. Konieczne jest natychmiastowe przekazanie użytkownikowi, dlaczego powinien wybrać Ciebie. Czy masz lepszą ofertę sprzedaży niż konkurencja, czy jesteś bardziej niezawodny, bardziej dostępny? Masz dużo pozytywnych recenzji? Takie informacje wzbudzają zaufanie i ogólnie mają pozytywny wpływ na sprzedaż;

JAK ZACHĘCIĆ OSOBĘ DO ZAKUPU?

Wyraźne wezwanie do działania: użytkownicy chętniej klikną reklamę, jeśli otrzymają polecenie podjęcia działania. Przykładami klasycznych połączeń są „Zamów teraz i uzyskaj zniżkę” lub „Pospiesz się, bezpłatna dostawa do 30 sierpnia”;

CZY WARTO OFEROWAĆ RABATY?

Ludzie uwielbiają proces uzyskiwania rabatu. Możesz dołączyć ofertę promocyjną, na przykład „10% rabatu na buty dzisiaj!” lub „Bezpłatna dostawa!” Jest to zrozumiałe, jeśli nie chcesz oferować rabatu oprócz kosztów reklamy, ale nawet niewielka oferta promocyjna może przyciągnąć nowego klienta;